Kurš par ko ir atbildīgs un vai mums tas ir jāzina?

Pēdējās LUBĀNAS ZIŅĀS izlasītais Ligitas Pētersones raksts "KURŠ PAR KO IR ATBILDĪGS?" deva atbildes par Lubānas novada pašvaldībai piederošās SIA "Lubānas KP", turpmāk- KP, funkcijām un sniegtajiem pakalpojumiem, bet radīja virkni citu jautājumu, kuru noskaidrošana būtu derīga ikvienam Lubānas novada iedzīvotājam.


Cilvēki mīl dzīvot atmiņās un iedibinātas paražas ir gana noturīgas, tādejādi mani, personīgi, neizbrīna apstāklis, ka liela daļa iedzīvotāju komunālos jautājumus risina pašvaldībā. Ilgu laiku komunālā uzņēmuma un Lubānas domes vadītājs bija viena un tā pati persona- Miķelis Gruzītis, kurš bija atbildīgs kā par domes, tā arī par komunālā uzņēmuma darbību. Laiki mainās. Taču sajūta, ka par KP darbu gala vārdu saka pašvaldības administrācija, nemainās. Kādēļ- lielākā daļa problēmu vizbiežāk veidojas nezināšanas dēļ, un neba jau cilvēki nesaprot, ka pastāv KP, bet zināmākais fakts ir tas, ka uzņēmuma vadītājs ir Ilgvars Ivanovs (šāda informācija pieejama arī mājas lapā), nav zināms par kādām jomām atbild citi darbinieki, pie kā griezties konkrētu jautājumu risināšanā. Uz jebkuriem jautājumiem visiem gribas saņemt skaidras, konkrētas un laicīgas atbildes, ja šis posms iztrūkst, tad nav jābrīnās, ka atbildes tiek meklētas pašvaldībā, kur tās arī tiek saņemtas. Skola rokā- nākamreiz ceļš ved uzreiz uz pašvaldību.


Ja risinām jautājumu par atbildību KP, aicinājums KP izplatīt informāciju mājas lapā, vietējā avīzē par to, kādi darbinieki un par ko atbild, kā ar viņiem sazināties, kādos laikos zvanīt, kurus darbiniekus meklēt situāciju risinājumam, kas notikušas ārpus KP biroja darba laika. Un, noteikti, ir skaidrs, ka uz visiem jautājumiem, telefona zvaniem, e-pastiem un tiešiem jautājumiem jebkurā diennakts laikā nevar atbildēt tikai KP vadītājs un tas arī no viena cilvēka, pie tam uzņēmuma vadītāja, netiek sagaidīts.


Iespējams, cilvēku paradumi nav jāmaina, bet jāievirza nedaudz citā gultnē- varbūt jārīkojas kā Vienas pieturas aģentūras gadījumā- tiek norīkots konkrēts darbinieks, kurš, iespējams, pašvaldības administrācijas ēkā pieņem cilvēkus, uzklausa telefona zvanus, atbild uz e-pastiem. Uzdotos cilvēku jautājumus (neaprobežojoties ar pašvaldības vai KP lietām) nodod tām iestādēm un tiem darbiniekiem, no kuriem būs iespējams saņemt atbildi. Saņemot kompetentās iestādes/darbinieka atbildi iepriekšminētais darbinieks to nodotu atpakaļ jautājuma uzdevējam viņam skaidrā, saprotamā valodā. Iedzīvotāji zinās vienu saziņas veidu, kurš paliks nemainīgs, neraugoties uz kadru mainību vai pašvaldības struktūras maiņu. Rezultātā iegūtu visi- iedzīvotāji tiktu pie savlaicīgām un kompetentām atbildēm, bet pašvaldība iegūtu kopainu par iedzīvotājiem svarīgiem jautājumiem.





Nepalaid garām
Jaunumi